Így öltözik? Megcsal!
Ne ítélj meg egy könyvet a borítója alapján, szokták mondani. De mi a helyzet az emberekkel, ha egy új tanulmány szerint utalhat a hűségünkre az, hogy mit viselünk?
Mit visel?
A Michigani Egyetem egy új tanulmányában felkértek 376 amerikai hallgatót, hogy nézzenek meg két Ralph Lauren pólót: az egyiken az ikonikus embléma kisebb volt, a másikon pedig sokkal nagyobb.
A diákoknak azt mondták, hogy képzeljék el, milyen férfiról gondolják, hogy a kisebb vagy a nagyobb emblémával ellátott felsőt viselné, majd válaszoljanak meg néhány kérdést. Mint például, hogy a férfi „gyakran flörtöl-e” vagy „tudatosan kikezd valaki más partnerével”, „jól bánik-e a gyermekekkel”, vagy „sok időt fordít-e a családjára”.
Nagy vagy kicsi logó?
Arra is kérték a résztvevőket, hogy értékeljék a képzeletbeli férfi érdeklődését a különböző időtartamú kapcsolatok iránt – az egyéjszakás kalandoktól a hosszú távú kapcsolatokig -, valamint azt, hogy mennyire tartják vonzónak őket a nők.
Az eredmények egyértelmű különbséget mutattak a résztvevők véleményében azokról a férfiakról, akik nagyobb és feltűnőbb logóval rendelkező ruhát viselnek, összehasonlítva a kisebb emblémával ellátottakkal.
A nagyobb logót hordó férfiak nagyobb valószínűséggel csalnak meg, az egyéjszakás kalandokkal foglalkoznak, és kevésbé valószínű, hogy törődnek a családalapítással a megkérdezettek szerint.
Második fázis
A vizsgálat külön részében több mint 600 résztvevőből álló másik csapatnak mutatták meg ugyanazt a két Ralph Lauren pólót, a kicsi és a nagy logóval. Ezúttal azt mondták nekik, hogy képzeljenek el két férfitípust, és azt, hogy hogyan viselkednének különféle társadalmi helyzetekben, például egy állásinterjún, egy partin vagy egy családi összejövetelen.
A résztvevők úgy gondolták, hogy azok a férfiak, akik „versenyben vannak a dominanciáért” – például előléptetést akarnak szerezni a munkahelyükön, vagy társat keresnek egy partin – a nagyobb logóval ellátott felsőt választják.
“A nagy logós luxuscikkek növelik a társadalmi versenyképességet és a vonzerőt, míg a kicsi logók fokozzák a megbízhatóságot” – foglalta össze Dr. Daniel Kruger, pszichológus a Daily Mail-nek.