Forrás: Pinterest
Élet

Ezt tedd, ha magányosnak érzed magad

Megosztom:

Sokszor, sokan érzünk így.

A magány egy általános emberi érzés, bár az utóbbi időszak elszigeteltsége többeket sújtott. Egy amerikai kutatásban tízezer felnőttet kérdeztek meg, hogy magányosnak érzik-e magukat, 61% válaszolt igennel.

Ne ítéld el magad

A magány önmagában is fájdalmas lehet, de ez a kellemetlen érzés csak fokozódik, ha kritizáljuk magunkat, amiért ezt érezzük. A legtöbb szenvedést a szégyen és a szorongás okozzák.

Gyakorold inkább az önérzést. Mondd magadban: „Érthető, hogy most magányosnak érzed magad; te olyan ember vagy, aki másokhoz hasonlóan kapcsolatra vágyik.”

Fontos, hogy megértsd a magány gyakori és nem tart örökké.

Keress másokat

Hívd fel a családtagjaid, igyál meg egy kávét egy baráttal. Vagy próbálj meg online barátkozni.

Menj ki a természetbe

A természet nyugtatólag fog hatni rád, akár egy parkban is sétálgathatsz a városban. Az állatok közelsége is jó hatással lehet rád.

Ne telefonozz, csinálj valami kreatívat

A közösségi oldalak órákon át tartó böngészése általában magányosabbá teszi az embereket, mivel összehasonlítják magukat a mások által közzétett boldog és csillogó képekkel, pedig ezeket szelektíven válogatták ki.

A művészi elfoglaltságok nagyon megnyugtatóak lehetnek, ha magányos vagy. Olvass verset, köss egy sálat, próbálj meg festeni, ezek mind segíthetnek, és addig sem a telefonod nyomkodod.

Gondolj valakire, aki igazán szeret téged

Válassz ki egy személyt az életedből, aki mélyen törődik veled, majd tegyél fel magadnak néhány kérdést, például: „Honnan tudhatom, hogy ez a személy szeret engem?”; „Hogyan fejezi ki?”; “Mikor volt igazán ott nekem?”

„Ne feledd, hogy az, hogy méltó vagy erre a szeretetre, és elnyerted ezt a szeretetet, nemcsak a másik ember jóságát tükrözi, hanem a sajátodat is, különben nem is szerethettél volna ennyire” – mondta David Narang pszichológus.

Ismerkedj

Már egy olyan apró, kedves kis cselekedet is megfelel, hogy megfogod valakinek az ajtót, rá mosolyogsz az utcán, beszélj kedvesen a pénztárossal, utána jobban fogod magad érezni.

Gondold át, mit üzenhet neked a magányod

Ahelyett, hogy ellöknéd, maradj csendben, és ülj le, bármilyen kényelmetlen is legyen gondolkodj a magányodon.

„Vedd észre a kényelmetlenséget, és azt, hogy ez hogyan hat érzelmeidre, gondolataidra, valamint a testedben lévő feszültségre” – mondta Narang. „Néhány perc elteltével kezdhet tisztázódni, hogy milyen konkrét lépéseket szeretnél megtenni – egy cselekvési tervet, ami a nyugodt elmédből fakad, és ami nagyobb valószínűséggel lesz hatékonyabb, mint a stresszből fakadóé.”

Forrás: HuffPost

Megosztom:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.