2022 végére el akarja érni a „nettó nulla” üvegházhatásúgáz-kibocsátást.
Azzal számolnak, hogy 2030-ra a működésükből származó kibocsájtást és az áramfelhasználást 45%-kal csökkentik.
Komoly erőfeszítéseket jelent ez a vállalás, mert a Netflix sorozat és filmgyártó óriássá vált rövid időn belül, ami hatalmas légszennyezéssel is jár. A vállalat elsősorban az általa okozott károk ellensúlyozására törekszik, így próbálva lassítani a klímaváltozást. Vagyis fák ültetésére és erdők megóvására vállalkozik. Kis lépésben halad, például LED izzók használatára állt át.
Komoly befolyással bír
A Netflix most először hozta nyilvánosságra az éves szén-dioxid-kibocsátását. Ebből kiderült, hogy a vállalat nagyjából 1,1 millió metrikus tonna CO2-t termelt tavaly, ami körülbelül 240 ezer személygépkocsi éves kibocsátásának felel meg. Ez a szám még mindig nem tartalmazza a műsorok közvetítéséhez szükséges internetes infrastruktúrából vagy az emberek által a tartalom megtekintésére használt eszközökből származó kibocsátásokat.
A Netflix 2020-ban valamivel kevesebbet szennyezett, mint 2019-ben, de valószínűleg ez nem egy tervezett csökkenés, sokkal inkább a járványnak köszönhető, hiszen sok projektje csúszott.
2019-ben 20%-kal nőtt a felhasználóik száma, ami óriási, 84%-os energiafelhasználás növekedést hozott magával.
Mi lesz a forgatásokkal?
Ezeket is igyekeznek átszervezni. A stábtagok kiválasztásánál inkább a helyi személyzetre összepontosítanának, hogy kevesebb utazással járjon egy forgatás. Valamint hatékonyabbá akarják tenni a működést, és szeretnének befolyással lenni az együttműködő partnereikre is.
„A filmiparnak vezetőre van szüksége az éghajlatváltozással kapcsolatban. A világ megváltoztatása azzal kezdődik, hogy egy vállalat fellép, és másokat ösztönöz, hogy csatlakozzanak hozzájuk. Örülök, hogy a Netflix vállalta ezt a vezető szerepet”- mondta Katharine Hayhoe, a Texas Tech Egyetem klímaszakembere a Netflix új fenntarthatósági nyilatkozatával kapcsolatban.
Forrás: The Verge