Egyéb

Már nem fontos a nem a divatban?

Megosztom:

Egyre több fogyasztó keres nemi szempontból semleges ruhákat.

A ruha az csak ruha

Ha bemész egy üzletbe az első dolgod, hogy kiválasztod, melyik osztályon akarsz vásárolni. Női vagy férfi. Utóbbin általában túl nagy ruhák várnak, a előbbin pedig a női testre készülnek a darabok, aminek a sziluettje egészen más, mint a férfié.

Egyre több fogyasztó keres nemi szempontból semleges ruhákat, ezért muszáj válaszolnia erre a márkáknak is.

A gördülékenyebb esztétika és olyan ruházat, amit mindenki viselhet, nemi identitásától függetlenül nem újdonság, gondoljunk csak androgün divatra, mint Pyer Moss, az Eckhaus Latta, a Bode, a Nudie Jeans és a Telfar.

Robert Smith, a Phluid Project, egy nonbináris ruházati üzlet alapítója tökéletesen összefoglalta: “A ruha az ruha, a szoknya szoknya, a kabát kabát, a rúzs rúzs. Az egész világunk egy bináris konstrukcióra épül, és a Phluid Project célja, hogy lehetővé tegye az emberek számára, hogy azt viseljék, amiben jól és hitelesnek érzik magukat.”

Bináris társadalmi kondicionálás

Több iparághoz hasonlóan a divatnak is sokat kell tennie azért, hogy befogadó és reprezentatív legyen mindenki számára. Kisgyerek korunk óta építenek bennük egy képet, az egyik terméket inkább nők hordják, a másikat férfiak használja. Ha állandóan látjuk ezt képet, nehezen képzeljük el a máshogy. De változások jók, és mindig jönnek.

Az első világháború után lerövidültek a szoknyák, majd Chanel bújtatta a nőket először nadrágba. Katharine Hepburn, aki híres volt az öltönyeiről, és a nadrág viselésről ezt mondta: “Minden alkalommal, amikor egy férfi azt mondja, hogy jobban kedveli a szoknyás nőket, azt mondom >>Próbálj fel egyet!<<” Egy darab szövetnek, anyagnak, a textíliának vagy a ruházatnak nincs eredendően neme.

Változó divattervezők

Egyre több divattervező ismeri fel igényt, és nyit a nem bináris társadalomra.

2020 őszén Marc Jacobs elindította poliszexuális Heavent, bemutatva, hogy a divat mindenkié. A divattervező a ruházati vonalat úgy jellemezte, hogy “lányok fiúk és fiúk lányok [és] azok, akik egyik sem”. A Gucci bemutatta weboldalán az MX-t, a gender-fluid szekciót, ahol a modellek mindegyike nem bináris. Röviddel ezután Stella McCartney megkezdte a nemek nélküli és fenntartható Shared nevű sorozat értékesítését. 

A nem bináris divat célja

Ez az egész nemcsak arról szól, hogy a férfiak is hordhassanak szoknyát, hanem, hogy nyitottabbá, elfogadóbbá is váljunk. Hogy fontos az egyéniség, és az önkifejezés, és hogy emberek vállalják önmagukat.

Mert itt az igazság: néhány nő szeret öltönyt viselni. Néhány férfi élvezi a manikűröket. Vannak, akik nem gondolják magukat férfinak vagy nőnek. 2021-ben a nemi vonalak összemosódnak, összekeverednek és teljesen újragondolásra kerülnek.

Forrás: Popsugar

Megosztom: