Élet

Alvással lehet küzdeni a demencia ellen?

Megosztom:

Sokat segíthet.

A jó alvás segít

Az Alzheimer-kór és a demencia leginkább a genetikától függ. De új kutatások szerint a pihenés jó megelőzési stratégiát jelenthet. Kimutatták, hogy a jó minőségű, elegendő alvás 50-60 évesen sokat segíthet ezeknél a betegségeknél.

Az Egyesült Királyságban közel 8000 résztvevővel 25 éven át tartó kutatás során kiderült, hogy azoknál az embereknél, akik középkorúként rendszeresen csak hat órán keresztül vagy kevesebbet aludtak, körülbelül 30%-kal nagyobb az esélye a demencia kialakulásának, mint azoknál, akik éjszaka legalább hét órát pihentek.

De hogyan segít?

Az új tanulmány korántsem az első, ami kapcsolatot vél az alvás mennyisége és minősége, valamint a demencia között, de Stephanie Stahl, az Indiana University kutatója szerint az egyik legnagyobb.

“Alvás közben az agyunknak meg kell szabadulnia a méreganyagoktól, ami magában foglalja a béta-amiloidot is” – mondta Stahl. A béta-amiloid egy agyfehérje, ami összetapadhat, és gyakran (bár nem mindig) jelzi az Alzheimer-kórt.

“Az alvásunk nagyon fontos, hogy megszilárdítsuk emlékeinket” – tette hozzá. Ezenkívül „az alvászavar gyulladást okozhat, ami az artériák eltömődéséhez vezethet, ideértve az agy ezen artériáit is.”

Így aludj többet

A 18–60 éves felnőttek éjszakánként legalább hét órát kellene aludni; a 61-64 éves felnőtteknek hét-kilenc órát; a 65 éveseknek pedig hét vagy nyolc órára kellene törekedniük.

“A hét vagy hat óra alvás nem tűnhet nagy különbségnek, de ha minden nap egy óra hiányzik, akkor az a hét végére hét óra – vagyis egy teljes napnyi alvás.” – magyarázza Stahl.

Az alkohol kerülése nagyon fontos, valamint a koffeiné alvás előtt 8 órával. Egy másik viszonylag egyszerű – bár nem feltétlenül könnyű – változás az elektronikai eszközök elkerülése éjszaka. A telefon és a laptop képernyője kék fényt bocsát ki, ami megzavarhatja az alvást. Ha nem tudod elkerülni, érdemes a fényét visszavenni. De a rendszeres testedzés is javítja az alvás minőségét.

Forrás: Huffpost

Megosztom:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.